2009. május 7., csütörtök

Monor

Anna születése előtt egy hónappal költöztünk ide. Először nagyon nem szerettem, jellegtelen kisvárosnak láttam, és hiába kerestem babás programokat, szinte semmit nem találtam, illetve csupán egy felejthető zenebölcsit, ahová jobb hiján eljártunk.
Aztán Karcsi barátaival jóba lettünk és egyre otthonosabb lett a város. Krisztáékkal nem csak a barátság, de az egyetemi, budapesti baráti köri hangulat is ideköltözött egy kicsit. Már majdnem megszerettem a várost, de inkább azt mondhatnám, hogy nem lehetetlen itt élni.
Most Karcsi nélkül kicsit megint másként látom. Amikor tavaly elmentünk a majálisra, rengeteg ember vett körül, sokan beszélgettek velünk, meghivtak ebédre, nagyon jó hangulatban telt a nap. Idén hármasban voltunk a lányokkal, szinte senkivel nem beszélgettünk, vettünk egy nyalókát és kissé csalódottan hazaballagtunk. Igazi kisváros. Nem lenézően irom, hiszen én is kisvárosból származom, de ott a belső körökhöz tartoztam. Itt bevándorló maradok, a felesége valakinek, aki helyi, akit szeretnek és tisztelnek is. És még ez sem baj, csak tény.
A lányoknak mindenesetre jó itt, azt hiszem. Gyereknek lenni kertes házban a legjobb. Ma is megnéztünk, hogyan cseperedik a paradicsom, az eper, a málna. Nem mintha nagy veteményünk lenne, de ez a néhány dolog megterem, egyrészt a gyerekek miatt, másrészt mert engem érdekel a kertészkedés. Abszolút analfabétaként állok hozzá, panelben nőttem fel, de majd kialakul. Mindig csak annyit csinálok, amennyit élvezek. Ez jelenleg pár paradicsompalánta, eper, rukola, mángold, cikória, és a még ki nem bújt édeskömény, póréhagyma. A szomszéd bácsi e nevek hallatán csak fintorgott egyet:)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Zsuzsa,
szívet melengető az őszintesége - én ezért szeretem olvasni a blogját!
Üdvözlettel: Magyar Viviana

Mona írta...

Monorra férjhez jöttem, Ceglédről származom, idestova 25 éve nem tudom megszokni ezt a várost.
Tökéletesen megértem amiről írsz, ha magam vagyok a gyerekkel, meg sem ismernek......
Kitartás!
A gyerekeknek valóban jó itt, ez nagyon fontos!