2010. május 8., szombat

A lányok és az idegenek

Julcsi mindig is nyitott volt az emberek felé, Anna viszont eléggé visszahúzódó, még az ismerősökkel is. Tegnap nagyon örültem, mert a 100 Folk Celsius koncert alatt az ovis barátnőjével játszott, ez volt az első alkalom, hogy Julcsi nélkül is szóba állt egy gyerekkel.
Aztán este Monoron járt egy gospel kórus, akiket a helyiek láttak vendégül éjszakára. Mi is meghívtunk két embert, egy 37 és egy 22 éves férfiember jutott nekünk, a szólista és a zongorista, nagyon szimpatikusak voltak, jót beszélgettünk este..., már miután a lányok hagyták, mert éjjel 11-kor mentek csak aludni, addig zsizsegtek. Köztük az én visszahúzódó Annám. Reggel meg alig várták, hogy felébredjenek a fiúk, rájuk vetették magukat és le nem szálltak róluk az indulásukig. Egyrészt örülök, hogy nyitottak, másrészt néha szemtelenül bizalmaskodóak, valahogy meg kellene tanítani nekik, hogy sok embernek ez esetleg nem esik jól.
Nagyon örültem annak is, ahogyan fogadták, amikor délelőtt összefutottunk az utcában egy nénivel, aki a biciklijén hazatolta őket, gyakorlatilag túszul ejtett minket, virágot szedett nekünk a kertjében, megetetett keksszel, megmutatta a kertet, a bácsi felállította a házi eszkábálású csúszdát, ami régen volt használatban és amiről végül két kismalac került le. A bácsi majdnem sírva fakadt, milyen jó, amikor gyerekek vannak a háznál, a néni lelkesen magyarázott nekik mindenről, én meg csak néztem, hogy kerültem ebbe a régi-falusias-öreges házba, ahol elsőre háromszor meggondolja az ember, mihez érjen hozzá, de ami aztán lakónak nagy lelkesedésétől és szeretetétől kedvessé válik. Julcsi még egy szál százszorszépet is adott a bácsinak, a spontán szedett és átnyújtott virágaival már sokakat levett a lábukról, most Imre bácsit is.

2 megjegyzés:

Garffyka írta...

Kicsit hüppögtem a néniről és bácsiról szóló résznél ... igen, nagyon megható tud lenni, ahogy kettő, illetve négy :) apró és meleg gyerekkéz vidámságot varázsol szinte bárhova :)

aarkus írta...

Szép történet a néni-bácsis, nagyon.